پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 240477
سوءاستفاده سلاطين سيگنال از پول تازه واردهاي بورس/ سازمان بورس فعاليت‌ها در فضاي مجازي را نظام‌مند کند
تاریخ انتشار : 1399/09/10
نمایش : 1179
يک فعال و کارشناس بازار سرمايه با بيان اينکه افرادي با ارائه سيگنال از پول تازه واردها براي بالابردن قيمت يک سهم و ارزش سبد سهام خود استفاده مي‌کنند، گفت: سازمان بورس صفحات يا کانال‌ها در فضاي مجازي را نظام‌مند و شرايطي براي فعاليت آنها تعيين کند و بر آنها نظارت داشته باشد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بازار سهام پس از ريزش اخير شديدي که در سه ماه اخير داشت، از ۲۰ روز پيش روند تعادلي و صعودي به خود گرفته؛ به‌طوري‌که شاخص در اين مدت کوتاه حدود ۱۵ درصد رشد داشته است. 

کارشناسان معتقدند هيچگاه رشدهاي شارپي ۴ ماه نخست امسال تکرار نخواهد شد و مردم آن را بايد به تاريخ بسپارند. بر اساس توصيه خبره‌هاي بازار سرمايه، مردم بايد با تحليل و بررسي و مطالعه اقدام به خريد سهم و سرمايه‌گذاري کنند و نگاه بلندمدت داشته باشند و اگر هدف کوتاه‌مدت و يا نوسان گيري دارند حتماً آموزش ببينند و مؤلفه‌هاي سرمايه‌گذاري در بورس را رعايت کنند.

روند صعودي بورس در حالي آغاز شده که تازه واردها تجربه ريزش اخري را دارند اما در اين ميان برخي افراد با ايجاد کانال يا صفحه رايگان و يا ويژه در فضاي مجازي با نام خود و يا نام‌هاي ديگر اقدام به ارائه سيگنال و سبد گرداني مي‌کنند که هيچ مجوزي از سوي سازمان بورس ندارند و از مردم تازه‌وارد به بورس که دانش کافي را ندارند، سوءاستفاده مي‌کنند؛ البته سازمان بورس برخورد با اين کانال‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

تازه واردها به صورت مستقيم اقدام به سرمايه گذاري نکنند

محمدحسين عليزاده رهبر، کارشناس بازار سرمايه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي راه دانا؛ با توجه به رشد بورس در دو هفته اخير، اظهار کرد: مردم و تازه واردها که دانش کافي در مورد بازار سهام ندارند از سرمايه گذاري به صورت مستقيم و تصميمات هيجاني پرهيز کنند و بهتر است از طريق صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري و يا سبد گردان‌ها اقدام به سرمايه‌گذاري کنند.

وي افزود: در ريزش اخير بورس، تنها نمادهاي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري قفل صف فروش نبودند و نقدشوندگي آنها بهتر است و قيمت‌هاي مناسبي براي سرمايه‌گذاري دارند. افراد مي‌توانند با تحقيق و بررسي صندوقي را انتخاب کنند که گاهاً بازدهي بيشتري نسبت به شاخص دارد.

سيگنال نگيريد!

اين فعال بازار سرمايه تأکيد کرد: تازه واردهاي بورس براي سرمايه‌گذاري مستقيم در بورس حتماً آموزش ببينند و مطالعه کنند و بعد وارد بازار شوند. مردم و تازه واردها به بورس به هيچ وجه دنبال اين نباشند که سيگنال بگيرند. 

رهبر اضافه کرد: مهم‌ترين ايرادي تازه واردها و سرمايه‌گذاران خرد که قبلاً در بازار نبودند، توجه به سيگنال‌هايي است که از سوي کانال‌هاي تلگرامي و... اعلام مي‌شود و يک‌دفعه به‌صورت گله اقدام به خريد سهمي کرده که گاهاً ضررهاي شديدي هم مي‌بينيد.

وي با بيان اينکه در روزهاي نزولي بورس خبري از کانال‌هاي سيگنال ده نبود، بيان کرد: بايد کانال‌ها و صفحات را چند دسته تقسيم کنيم؛ زيرا شبکه‌هاي اجتماعي در دنيا بخش مهمي از بازارهاي مالي را هدايت مي‌کنند. سازمان بورس با عنوان متولي بازار سهام مي‌تواند در اين زمينه خيلي پررنگ‌تر و بهتر عمل کند.

اين کارشناس بورس در مورد برخورد با سلاطين سيگنال، تصريح کرد: امروز با يک جستجوي ساده مي‌توان صفحات و کانال‌هاي سيگنال فروش را پيدا کرد؛ حتي برخي از اين‌ها، سيگنال رايگان مي‌دهند، آن هم بدون اينکه تخصصي داشته باشند.

سازمان بورس کانال‌ها را نظام‌مند و ساماندهي کند/ اين اتفاق رايج شده که بايد جلوي آن گرفته شود

رهبر تأکيد کرد: با همکاري سازمان بورس و دستگاه‌هاي ذي‌ربط مي‌توان اين صفحات مجازي يا کانال‌ها و سايت‌هاي متخلف و سيگنال فروش را بست، ولي مهم‌ترين اين است که سازمان بورس اين موضوع را با دسته‌بندي، نظام‌مند کند.

وي توضيح داد: سازمان بورس، افرادي که در فضاي مجازي فعال‌اند را ثبت‌نام و شرايط ارائه تحليل و اطلاعات را تعيين کند؛ اتفاقي که در دنيا رخ مي‌دهد. اين سازمان شرايط را براي کانال‌ها مشخص کند و اين‌ها در چارچوب تعيين شده و تحت نظارت باشند. متأسفانه مي‌گويند کارهايي در حال انجام است اما نظارت آن‌چناني مشاهده نمي‌کنيم.

اين فعال بازار سهام گفت: امروز فردي با نمايش يک فيلم تبليغي و نشان‌دادن يک خودروي بي ام و و چسباندن عکس‌هاي استيو جابز و بيل گيتس در پشت سرش، مي‌گويد اگر مي‌خواهيد در بورس سرمايه‌گذاري کند، از طريق من انجام دهيد؛ اما اين فرد ديروز کجا بود؛ متأسفانه اين اتفاق رايج شده که بايد جلوي آن گرفته شود.

رهبر گفت: متأسفانه امروز با توجه به ورود مردم به بورس، رايج شده که مثلاً سيگنال چي داريد؟؛ ولي هيچ کسي پول مجاني نمي‌دهد و افرادي که سيگنال ارائه مي‌دهند، يعني يک خدمات مجاني است اما هيچ گربه‌اي محض رضاي خدا موش نمي‌گيرد و اين افراد قطعاً منافعي در پشت پرده دارند که از افراد بدون دانش سوءاستفاده مي‌کنند.

وي با اشاره به اينکه افراد معتبري هم در فضاي مجازي فعال‌اند و کانال و صفحه دارند، بيان کرد: اين‌ها فقط تحليل ارائه مي‌دهند و سيگنالي نمي‌دهند.

مردم با نگاه بلندمدت وارد بورس شوند/ پشت پرده سلاطين سيگنال چيست؟

اين فعال بازار سهام با بيان اينکه مهم‌ترين نکته در سيگنال‌ها نقطه ورود و خروج است، گفت: ممکن است فردي بر اساس تحليل‌هاي واقعي نقطه ورود را بداند، ولي نقطه خروج را نمي‌دهد که در نوسان گيري زمان خروج خيلي مهم است؛ اگر فرد در زمان مناسب از سهم خارج نشود ممکن است زيان ببيند.

رهبر با تأکيد بر اينکه مردم با نگاه بلندمدت وارد بورس شوند و از هيجان پرهيز کنند، گفت: هيچ سيگنال فروشي نقطه خروج از سهم را نمي‌دهند؛ حتي اگر اطلاعاتش درست باشد. 

وي اظهار کرد: افراد و صفحات سيگنال فروش از پول مردم براي بالابردن يک سهم و ارزش سبد سهام خودشان استفاده مي‌کنند و مي‌خواهند سهام خود را به مردم بفروشند و مردم متضرر خواهند شد.

منبع:دانا

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html